Potrudio si se da tacno toniras i to ti je u najvecem dijelu uspjelo. Medjutim, sve vrijeme pjevas falceto, to jest, sa pola glasa ili najednostavnije receno iz grla. Stice se utisak kao da se bojis pjevati iz dijafragme odnosno punim glasom. Mogao bi ti to bez ikakvih problema jer sam slusao tvoje snimke gdje si pjevao puno slobodnije. Pri miksu, povuci vokal nadole da bi "legao" u miks, ovako je vokal dosta glasniji no sto bi trebalo, a onda i taj nesretni hall koji postavljas za vokal odmah dolazi daleko vise do izrazaja i kao da te postavlja u sasvim drugi prostor u odnosu na matricu, to jest kao da su mizicari svirali u jednoj prostoriji, a ti pjevao u drugoj, tu bi dosta pomogao dobro odradjen kompresor na vokalu. Pokusaj da popravis te sitnice, bice to sve daleko bolje jer ti znas da pjevas i to zaista znas da pjevas.
Azuriranje Demo snimaka novih Style-ova se vrsi konstantno !!!
Audio Demos su primjeri pojedinih Style-ova (ritmova) sa Trans Audia, kako klasicnih muzickih zanrova, tako i ritmova sa Balkana. U preko 500 ritmova se nalazi i veliki broj SongStyle-ova (namjenski ritmovi) popularnih numera, s tim sto se kod istih uvijek na Intro Style-Partovima nalaze potpuno odsvirani dijelovi pjesama, a Fill-In i Varijacije su pak normalni ritam, dakle Style-Partovi za konvencionalno sviranje Aranzera. Ovi Song Style-ovi su dakle, vrlo fleksibilni u upotrebi, bilo da Aranzer treba da odsvira kompletnu pjesmu, poput Midi Filea, zatim da je svira kao tipicni Aranzer ili pak kombinovano i jedno i drugo.
Jos uvijek tehnologija, odnosno software algoritmi nisu na dovoljno visokom nivou, da mogu ekstrahirati recimo, vokal ili neki od instrumenata iz audio file-a, a da ne ostave dosta smeca pri tome. Postoji nekoliko manjih programa koji se bave ovim ali rezultati su mizerni. Medjutim, postoje i vrlo kompleksni programi kojima se uz pozamasan rad i puno iskustva mogu dobiti pristojniji rezultati ali jos uvijek ne i vrhunski. Sumnjam da ce se u skorije vrijeme pojaviti software koji ce iz jednog kompleksnijeg aranzmana (audio file-a) moci perfektno izdvojiti vokal.
Pogledaj privatne poruke, tamo te ceka Link odakle ces skinuti numeru. Obavezno obrati paznju na level vokala pri miksu, on mora biti levelom u ravni solo instrumenata u forspilu, nista glasniji. Tempo pjesme je 113bpm.
Vokale mozes da stisas za dobra 2 do 3dB, a pogotovu uz ovu matricu, gdje je u sredini zvucne slike ostavljeno dovoljno mjesta za vokale, gdje ih nijedan drugi instrument iz aranzmana ne "davi".
Korg PA4X raspolaze uglavnom simetriranim odnosno balansiranim ulazima i izlazima sa jednim izuzetkom kod mini stereo banane 3,5".
Mikrofonski ulaz: balansirani Combo-XLR-ulaz sa Gain potenciometrom i Phantom strujom za kondenzatorske mikrofone Line 1: Left/Right (6,3 mm) Line ulazi, balansirani Line 2: Stereo Mini banana (3,5 mm) Line ulaz, nebalansiran
Manje bi pogoao DI-Box jer u najvecem broju slucajeva DI-Boxovi imaju nebalansirane ulaze koje konvertuju u balansirane, tako da bi u sustini vec balansirane ulaze DI-Box prvo konvertirao u nebalansirane pa onda na izlazu ponovo u balansirane. Jedina "pomoc" od DI-Boxa bi bila ukoliko raspolaze tzv. "Ground-Liftom" cime odvaja masu kablova kojima je prikljucen PA4X od mase izvora struje, cime bi odmah problem bio rijesen i ne bi bilo nikakvog bruma. Taj brum dolazi upravo od "Loop mase" (Ground Loop) jer taj Presonus AudioBox, dobija jednom masu od strujnog kabla, dakle napajanja, a drugi put od mase audio kablova kojima je spojen sa PA4X. Izmedju impedanse te dvije mase postoji mala razlika i bas ona dovodi do bruma. Sve u svemu, Di-Box sa Ground Liftom (aktiviranim) bi bio rjesenje ali postoji i bolje. To bolje rjesenje (a cime ces izbjeci dva konvertiranja: balansirani u nebalansirani i obrnuto) je PatchBay sa Ground Liftom, koji ce te doci i povoljnije nego dva DI-Boxa. Ispod imas Link za takav jedan uredjaj. Medjutim, moze se to rijesiti i bez ikakvih dodatnih uredjaja. nadam se da signal od PA4X vodis balansiranim (3 pola, +, - i masa) jer je to jedino ispravno, posto PA4X, kako smo vidjeli, raspolaze balansiranim izlazima i velika steta bi bila da upotrebljavas instrumenatlne nebalansirane kablove, tim vis jer Presonus AudioBox ima balansirane ulaze. Pomenuti treci nacin je da na balansiranim kablovima kojima vodis signal iz izlaza PA4X ka AudioBox-u odlemis samo na jednoj strani svakog kabla masu u dzekovima i ta strana sa odlemljenom masom se ukljucuje u AudioBox a ona strana kabla gdje masa nije odlemljena ide u izlaze na PA4X. Ovo ce odmah ukloniti brum jer ces prekinuti iznad pomenuti Loop mase. Ponavljam, za ovo PA4X mora biti spojen na AudioBox iskljucivo balansiranim kablovima. Sto ne postoje smetnje kada ukljucis samo mikrofon u Audio-Box je jedanostavno zato jer mikrofon nije povezan ni sa jednom drugom masom vec jedina masa koju dobija je ona sa AudioBox-a odnosno njegovog mikrofonskog ulaza.
Zaista nije iskljuceno da se radi o CME WIDI i sasvim je moguce da si na pravom smjeru. Mogu samo da naslutim (prema velicini 6-Pin prikljucka) koje su dimenzije te elektronske plocice, pa bi se moglo desiti da cak i odgovara dimenzijalma elektronske plocice iz WIDI sistema. Svojevremeno sam ih koristio radi poveceg dometa (prema specifikaciji CME-a i do 80m na otvorenom). Pokusaj da izmjeris tacno duzinu i sirinu elektronske plocice, mozda nas to odvede dalje. Jos negdje u lageru kod nas stoji jedan od kompleksnijih modela CME Masterkeyboarda koji je cak imao i motorizovane Fadere, a ima ugradjen i Wireless Midi, pa mozda se desi da na kraju ipak pronadjemo o cemu se radi kod te plocice. Zbunjujuce je jedino sto ne odgovara broj Pin-ova ali ni to ne mora nista da znaci, Boga pitaj sta je predhodni vlasnik radio ili htio da uradi sa tom elektronikom. Zbunjujuce je jedino sto, kako pises, klavijatura ne funkcionise bez tog dodatka kao stand alone instrument. To opet navodi na sasvim drugacije zakljucke.
Sa slike se jedino da zakljuciti da se radi o modulu koji na sebi nosi dva Quarza koji se inace koriste za odredjivanje sampling frekvencije. Posto zasigurno znam da je CME svojevremeno proizvodio i sound module za svoje Masterkeyboarde UF linije, a i druge, nije iskljuceno da se radi bas o Sound Chip-u za CME Masterkeyboarde.
Bilo bi najpametnije da ipak sam probas koliko ces otezati klavijaturu, odnosno kako tebi najvise odgovara. Iznad sam ti preporucio da za bijele dirke upotrijebis 5gr a za crne dirke 7-8gr. Medjutim, mozda bi ti vise odgovarale nesto teze dirke, a u tom slucaju za bijele dirke ide i do 12gr a za crne do 15gr. Preporucio bih ti da uzmes nekoliko tegova razlicitih tezina od svake po nekoliko komada i da onda provizorno zalijepis odozdo na dirku (skroz naprijed, prema tebi) i testiras sa tim razlicitim tezinama. Za ovo se upotrebljavaju ili olovne plocice koje ces najprije naci kod vulkanizera ili pak bilo koje druge metalne plocice, koje mozes naruciti u radionicama koje se bave metalom (dimenzije i tezinu). Kada se odlucis za odredjenu tezinu onda vrlo pazljivo na svaku dirku, odozdo uvijek na isto mjesto (maksimalno naprijed na kraj dirke) lijepis te metalne plocice specijalnim lijepkom za metal, koji sigurno nikada nece popustiti i prije ces slomiti dirku na bilo kojem drugom "zdravom" mjestu nego na tom lijepljenom dijelu.
U Tyros 5 je Yamaha ugradila svoju "Organ FSX" klavijaturu, koja je inace prevashodno namijenjena klasicnim orguljama. Imas dva nacina da rijesis svoj problem. Zamijeniti klavijaturu sa Yamahinom "FS-C61" koja je daleko najkvalitetnija klavijatura koju je Yamaha ugradjivala u pojedine svoje instrumente (recimo DX7II...) ili ces dodatno otezati klavijaturu odgovarajucim metalnim plocicama koje se lijepe ispod svake dirke. Preporucio bih za bijele dirke plocice od 5gr a za crne 7gr ili 8gr. Tezine plocica bi trebalo ipak sam da odredis onako kako tebi najvise odgovara, sto znaci da bi trebalo na par dirki provizorno zalijepiti plocice raznih tezina zaredom i probati.
Uobicajeno je da proizvodjaci aranzera koriste veoma lose klavijature. Cak i kod Masterkeybarda se vrlo rijetko moze naici na pristojnu klavijaturu, pa se cini da se svi ovi instrumenti ne prave prevashodno za profesionalne muzicare koji zaista sviraju, vec za "DJ" muzicare cija se sva umjetnost svodi na tastere "Play i Stop". Poznat mi je slucaj sa Yamahom T5 i njenom ocajnom klavijaturom. Postoje Fatar klavijature koje bi eventualno odgovarale, medjutim nisi napisao o kojem Tyros 5 se radi, sa 61 ili 76 dirkom.
Novi Trans Audio Systemi minimalnih dimenzija i ogromne performanse. Aranzer, Workstation i 46-Channel Digital Mixer u jednom uredjaju.
Preko 500 ritmova svjetskih, balkanskih i orijentalnih muzickih zanrova, spremnih za Live nastupe. Na prilozenim slikama se nalazi link na kojem se mogu cuti audio demo primjeri Style-ova i SongStyle-ova sa Trans Audia YL02 i YL03.
Trans Audio-LY02 Live & Studio Arranger & Workstation & Digital Mixer
Trans Audio-YL03 Live Arranger & Workstation Modul:
Na bazi Intel 9i9 procesora sa 32GB radne memorije i ukupno 3TB SSD i M.2. diskova sa desetinama hiljada Sounda. Predestiniran za Live rad sa zanemarljivom latencom koja je dvostruko niza od aktuelnih hardware Workstation-a i Aranzera. Neogranicen broj Ritmova, SongStyle-ova, Midi File-a, Audio File-a, kao i prakticno neogranicen broj Sounda, sto sa Trans Audio Sound Engine-a, sto sa VST instrumenata. Tu su i nezaobilazne "Terce" sa vec postavljenih 5 harmonskih konfiguracija koje se najcesce upotrebljavaju u nasoj folk, pop i rock muzici, a odabir kako harmonskih konfiguracija, tako i tonaliteta, pored toga sto se naravno moze pohraniti u vidu Registracija, moze se mijenjati cak i u toku sviranja. Clickom na gornje dvije slike mogu se cuti dva primjera SongStyle-ova sa ovog Trans Audio sistema. Trans Audio dolazi sa stotinama i stotinama Style-ova i SongStyle-ova, kako obligatornih svjetskih zanrova, tako i velikim brojem ritmova za muziku sa Balkana. Uvodi i reprodukuje Style-ove svih aktuelnih proizvodjaca hardware Aranzera bez ikakvog konvertiranja. U ovom modelu Trans Audia se bukvalno nalazi kompletan Genos sa svim njegovim Soundima, kao i svi ostali aktuelni hardware top Aranzeri, sa razlikom da je Sound Trans Audia daleko ispred bilo kojeg od njih, a o visestrukom broju funkcija no kod hardware instrumenata nije potrebno ni trositi rijeci. Kako na bini, tako i u studijskom okruzenju ovaj model Trans Audia ce na najprofesionalniji nacin obaviti sve zadatke, odnosno kompletnu produkciju audio materijala.
U prodaji je "Terca Script" za Native Instruments Kontakt.
"Terca Script" Pack sadrzi vec 5 harmonskih konfiguracija koje su u upotrebi u muzici Balkana, a moguce je kreirati i sopstvene harmonske konfiguracije. Pomocu Midi Controllera moguce je odabirati harmonsku konfiguraciju (Scale) kao i tonalitet (Root Note), bilo da se radi o fizickim (hardware) Midi Controllerima ili pak Software Midi kontrolama sto je predestinirano za Live upotrebu. Za vise informacija javite se na PP.
Presonus je uveo po ugledu na ostale proizvodjace saftwarea, godisnju ili mjesecnu licenc-cijenu. Tacno je to sta si vidio kod njih na stranici, mjesecna licenca kosta 14,52€, a ukljucuje sve ono sta je na njihovoj stranici pobrojano, od Presonus Studio One Professional pa nadalje. Ne moras biti Online dok radis (ovdje se radi o studijskom DAW-u), a po potrebi mozes biti online, ukoliko bas zelis da svoje aranzmane, odnosno materijale podignes na Cloud. Inace sve to radi i na Win 10 i na novom Win 11 (koji ti jos ne bih preporucio za audio rad, bar dok se ne urade prve ozbiljnije "zakrpe"), inace Presonus je dosta azuran kod Updatea svojih proizvoda.
Jedan od najkvalitetnijih Hi-Resolution AD konvertera na trzistu SabreUltra ES9280, koji se inace nalazi u vecini najprofesionalnijih Audio Interfacea, je sada dostupan i za slusanje muzike u najvisem kvalitetu i sa mobilnog telefona ili tableta, odnosno studijski monitoring sa istih. Cijena DA konvertera je samo 69€.
U prodaji je knjiga Agatona "Homerecording" !!! Ispod je mali isjecak sa pocetka knjige. Cijena knjige je 39€ i moze se naruciti ovdje na forumu.
H O M E R E C O R D I N G
U posljednjih desetak godina je audio-tehnologija imala nevjerovatan eksponencijalni uspon a tim kao nuzpojava se otvorila mogucnost i ljudima sa manjim budzetom da snimaju, aranziraju, miksaju i produciraju vrlo kvalitetne audio materijale. Popularno nazvan ovakav nacin rada u audio domenu je poznat pod nazivom „Homerecording“, isprva ponizavan i bagatelisan no, pomenutim novim i brzim dostignucima audio tehnologije, u novije vrijeme sve vise dobija na znacaju. Uobicajeno je da je za ovakav rad potreban dobro konfigurirani audio kompluter, kvalitetan audio interface, obavezni monitori bliskog polja i najmanje jedan kondenzatorski mikrofon velike membrane. Uz jedan bar osrednji DAW i nekoliko kvalitetnih VST Pluginova, bilo bi to vec sve sta je potrebno i dovoljno za izradu vrlo pristojnog audio projekta. Medjutim, kao i u svakom poslu i ovdje je potrebno ispostovati nekoliko osnovnih pravila uz relativno mala ulaganja. Sve u svemu, u poredjenju sa jednim profesionalno opremljenim studio okruzenjem izdaci za Homerecording su bar stotinak puta manji. Naravno da se ne moze na ovaj nacin dobiti najvisi profesionalni level ali sa obzirom na cemu vecina prosjecnih konzumenata danas slusa muziku, to se u velikoj mjeri relativira. Pokusacemo ovdje rasvijetliti i pribliziti najbitnije detalje u vezi sa Homerecordingom i time, nadam se, pomoci brojnim entuzijastima u audio domenu koji ne raspolazu ili nece uloziti ogroman budzet u visokokvalitetnu studijsku opremu ali ipak zele dobiti pristojan rezultat svog rada i truda. Cjelokupno stivo je podijeljeno na nekoliko cjelina, odnosno poglavlja:
- Minimiziranje spoljnjih smetnji - Optimizacija procesa snimanja - Utjecaj prostorija u kojima se snima - Rjesenja problema u uslovima Homerecordinga - Snimanje - Miks - Mastering
Minimiziranje spoljnjih smetnji
“Tisina je idealna” je zlatno pravilo, prije svega, kod procesa snimanja ali i kasnije. Ovo je i najveca prepreka u uslovima u kojima se obavlja Homerecording…
U prodaji je knjiga Agatona "Homerecording" !!! Ispod je mali isjecak sa pocetka knjige. Cijena knjige je 39€ i moze se naruciti ovdje na forumu.
H O M E R E C O R D I N G
U posljednjih desetak godina je audio-tehnologija imala nevjerovatan eksponencijalni uspon a tim kao nuzpojava se otvorila mogucnost i ljudima sa manjim budzetom da snimaju, aranziraju, miksaju i produciraju vrlo kvalitetne audio materijale. Popularno nazvan ovakav nacin rada u audio domenu je poznat pod nazivom „Homerecording“, isprva ponizavan i bagatelisan no, pomenutim novim i brzim dostignucima audio tehnologije, u novije vrijeme sve vise dobija na znacaju. Uobicajeno je da je za ovakav rad potreban dobro konfigurirani audio kompluter, kvalitetan audio interface, obavezni monitori bliskog polja i najmanje jedan kondenzatorski mikrofon velike membrane. Uz jedan bar osrednji DAW i nekoliko kvalitetnih VST Pluginova, bilo bi to vec sve sta je potrebno i dovoljno za izradu vrlo pristojnog audio projekta. Medjutim, kao i u svakom poslu i ovdje je potrebno ispostovati nekoliko osnovnih pravila uz relativno mala ulaganja. Sve u svemu, u poredjenju sa jednim profesionalno opremljenim studio okruzenjem izdaci za Homerecording su bar stotinak puta manji. Naravno da se ne moze na ovaj nacin dobiti najvisi profesionalni level ali sa obzirom na cemu vecina prosjecnih konzumenata danas slusa muziku, to se u velikoj mjeri relativira. Pokusacemo ovdje rasvijetliti i pribliziti najbitnije detalje u vezi sa Homerecordingom i time, nadam se, pomoci brojnim entuzijastima u audio domenu koji ne raspolazu ili nece uloziti ogroman budzet u visokokvalitetnu studijsku opremu ali ipak zele dobiti pristojan rezultat svog rada i truda. Cjelokupno stivo je podijeljeno na nekoliko cjelina, odnosno poglavlja:
- Minimiziranje spoljnjih smetnji - Optimizacija procesa snimanja - Utjecaj prostorija u kojima se snima - Rjesenja problema u uslovima Homerecordinga - Snimanje - Miks - Mastering
Minimiziranje spoljnjih smetnji
“Tisina je idealna” je zlatno pravilo, prije svega, kod procesa snimanja ali i kasnije. Ovo je i najveca prepreka u uslovima u kojima se obavlja Homerecording…
Trans Audio eksterni SSD 4TB (2 x 2.000GB) u RAID0 konfiguraciji sa USB 3.0 i 3.1 Interfaceom sa ogromnom brzinom citanja i pisanja podataka od oko 1.100MB/sec i 1.000BM/sec, preko 10 puta vecom od konvencionalnih Hard Diskova i sa konstantnom brzinom pronalazenja podataka (Access Time), bez obzira gdje se podatak nalazio na samom SSD-u, nizom od 0.1ms, sto je u prosjeku preko 150 puta brze od konvencionalnih Hard Diskova. Disk se moze dobiti kod nas za samo 379€. Dva SSD 2.5" se nalaze u aluminijumskom veoma laganom kucistu, interno povezana u jednu od RAID konfiguracija, koje korisnik sam moze mijenjati po potrebi, spolja na za to predvidjenim preklopnicima. Po defaultu ovaj eksterni SSD dolazi u RAID0 konfiguraciji, gdje ima tih 4TB (4.000GB) i radi po gore navedenim brzinama, odnosno karakteristikama. Ovaj disk je predestiniran za velike Sample Contente odnosno Libraryje (na primjer za NI Kontakt) upravo radi svoje velicine (4TB) i ogromne brzine citanja podataka, tako da se Streaming, recimo NI Kontakta, moze spustiti na minimalnu vrijednost od 6kb, cime se pak oslobadja ogromni dio radne memorije (RAM-a) za ostale aplikacije (u prosjeku je zauzece radne memorije tada oko 10 puta manje).